Energiek de winter door

De meeste onverzadigde vetten zijn goed voor je. Eén van deze onverzadigde vetten zijn omega 3 vetzuren. Omega 3 heeft een positieve invloed op risicofactoren van hart en vaatziekten. Zo gaat omega 3 ontstekingsreacties tegen. Omega 3 draagt bij aan normale cholesterolgehalten., een normaal gezichtsvermogen, een normale hersenfunctie, een normale werking van het hart, een normale bloeddruk en een goede balans in de werking van het immuunsysteem.

Vette vis & visolie
Vette vis en visoliecapsules bevatten omega vetzuren eicosapentaeenzuur (EPA), docosahexaeenzuur (DHA). Als je niet genoeg vette vis eet, heb je niet genoeg DHA in je lichaam. Veel mensen denken dat lijnzaadolie ook voldoende omega 3 levert, maar de omzetting kan het lichaam vaak niet goed maken. Daar is een enzym voor nodig waar veel mensen een tekort aan hebben, doordat ze teveel aan omega 6 binnen krijgen. In de natuur wordt omega 3 aangeleverd met een antioxidant (polyfenolen), zodat het niet bederft. Visoliecapsules bevatten geen polyfenolen, waardoor de olie snel ranzig wordt en vaak te weinig effect blijkt te hebben. Een goede dosering van de juiste omega 3 olie met polyfenolen is onmisbaar voor een goede gezondheid.

Waarom heb je omega 3 nodig
Krijg jij veel omega 6 binnen en wenig omega 3 binnen? Deze twee horen in balans te zijn. Wanneer dit niet in balans is, heb je meer risico op het krijgen van laaggradige ontstekingen, wat kan leiden tot verschillende klachten. Langdurige laaggradige ontsteking is slecht voor je gezondheid en kan een voorbode worden van kanker, hart- en vaatziekten, diabetes en obesitas.

Vrijblijvend meer info?
📧 mirellaklanke@gmail.com

Geef een reactie